butterflys_fics (butterflys_fics) wrote,
butterflys_fics
butterflys_fics

Character Playlists for gleeverse






Dear Father- Sum 41
Address this letter to Dear Father
I know you as complete unknown
I guess it's better you don't bother
All our truths should be left alone
Be left alone
Be left alone

I learned the things you never showed me
Took the chances you'd have blown
And to this day the one and only
You remain a complete unknown
Complete unknown
Complete unknown

Okay, so, my dad totally bailed on his family when I was a kid so songs like this? Yeah, kinda make me feel like I'm not alone.

We All Die Young- Steel Dragon
Risk my soul, test my life
For my bread
Spend my time lost in space
Am I dead?
Let the river flow
Through my callused hands
And take me from my own
The eyes of the damned

It makes my stomach turn
And it tears my flesh from the bone
How we turn a dream to stone

And we all die young
Yeah we all die young

Ever seen the movie Rock Star? No? Then go see it. Cause Marky Mark plays this 80s rocker groupie who totally gets to live his dream and be a part of his favorite bands. It's the ultimate story for any dude who wants to be a rock star. And this is one of the best songs in the movie.

What Ya Gonna Do- Hinder
I'm livin' life with no regrets
They're on their way, but ain't here yet
I just left Las Vegas in bad, bad shape
I only call home if I get the chance
Every other night, a new romance
Wake up just in time to miss the day

And now I'm talkin' to the man in the mirror
And I think I hear him say

What you gonna do when the whiskey ain't workin' no more
Life don't feel like before
What you gonna do
What you gonna do when the ride ain't comin' no more
Nobody's beatin' down your door
What you gonna do

Because, seriously, what dude doesn't drink the shit at some time in their life, right?

2 Sides Of Me- Hinder
And if you wanna like me
Girl you'd better find me
Before the sun goes down
And if you wanna hate me
It ain't gonna take me long
Just stick around
It's like a match to gasoline
I'm nice as hell till I get mean

I'll be your prom king, early, Mr. Clean
Charmin' your momma at your front door
And then your late night, bar fight
Damn right I'm the guy passed out on your floor
Don't gotta spin me around to see
There ain't no in-between the 2 sides of me

Just ask any girl who knows me- and I mean really knows me, not the ones that just say they do, and this song? Yeah, it's me. Actually, a girl I dated in high school suggested it to me...

Father Of Mine- Everclear
Father of mine
Tell me where have you been
You know I just closed my eyes
My whole world disappeared
Father of mine
Take me back to the day
When I was still your golden boy
Back before you went away
I remember the blue skies, walking the block
I loved it when you held me high
I loved to hear you talk
You would take me to the movie
You would tke me to the beach
Take me to a place inside that is so hard to reach
Father of mine
Tell me where did you go
You had the world inside your hand
But you did not seem to know
Father of mine
Tell me what do you see
When you look back at your wasted life and you don't see me

Well, same reason as last song so don't think I need to keep explain it again.

Live Young, Die Fast- Alkaline Trio
Live young, die fast
No one will last
So sit back and relax
Enjoy the crash
You're fading to black and it's gone
Live young, die fast

It's about just, y'know, living life to the fullest which I can totally dig.

It Ain't Me Babe- Bob Dylan
Go melt back into the night
Everything inside is made of stone
There's nothing in here moving
An' anyway I'm not alone
You say you're looking for someone
Who'll pick you up each time you fall
To gather flowers constantly
An' to come each time you call
A lover for you life an' nothing more
But it ain't me, babe
No, no, no, it ain't me, babe
It ain't me you're lookin' for, babe.

Dylan was the king of music in his time. And gotta say, this song? It's like he somehow knew me before I was born. Way before I was born.

Pledge Of Allegiance- Louis XIV

Ah little Stacy Q
When she doesn't have a thing to do
She comes to my house
Well, let's keep that between me and you
She takes off her clothes
She likes to tell this boy what to do
Let's keep that between me and you, ok
She said oh come on boy aren't you tired of talking about sex
I said little girl what do you really expect
And then she pledges her allegiance
To the united states of me
She says you're such a little bitch

This is just a fun song.

Get Stoned- Hinder

Just hear me out
If it's not perfect I'll perfect it 'til my heart explodes
I highly doubt
I can make it through another of your episodes
Lashing out
One of the petty moves you pull before you lose control
You wear me out
But it's all right now
Lets go home and get stoned
We could end up making love instead of misery
Go home and get stoned
Cause the sex is so much better when you're mad at me
You wear me out (We could end up making love instead of misery)
But it's all right now
Without a doubt
The break up is worth the make up sex you're giving me
Lets hash it out
Cause your bitchin and your yelling don't mean anything
Don't count me out
I can handle all the baggage that you're carrying

This song? Definitely reminds me of a girl I've dated before. Dated her a few times, actually. Yeah, she's kind of a girl I just can't get rid of.

Flawed Design- Stabilo
And I will turn off and I will shut down
Burying the voices of my conscience hitting ground
And I will turn off and I will shut down
The chemicals are restless in my head

'Cause I lie, not because I want to
But I seem to need to all the time
Yeah, I lie and I don't even know it
Maybe this is all a part of my flawed design

And ever since I figured out
That I could control other people
I've had trouble sleeping
With both eyes closed

And if I asked permission
If I make sure it's okay
I promise I won't slip up this time
You can trust me

Another song that's sort of me though not really.






Who Am I Fooling- Alexz Johnson
Sometimes it hits me right between the eyes
Everyone can see through my disguise

Who am I fooling
I'm just a smiling face
In a make-believe world
Who am I fooling
I'm just a wannabe
So easy to replace
Pretending I'm a perfect girl



Down So Long- Jewel
I look to everybody but me to answer my prayers
'Til I saw an angel in a bathroom who said she saw no one worth saving anywhere
And a blind man on the corner said it's simple, like flipping a coin
Don't mater what side it lands on if it's someone else's dime
But I've been down so long
Ooh, it can't be longer still
We've been down so long
That the end must be drawing near


One Girl Revolution- Superchick
I'll be everything that I want to be
I am confidence in insecurity
I am a voice yet waiting to be heard
I'll shoot the shot, bang, that you hear round the world

And I'm a one girl revolution


To Be Free- Emiliana Torrini
Once in a house on a hill
A boy got angry
He broke into my heart

For a day and a night
I stayed beside him
Until I had no hope

So I came down the hill
Of course I was hurt
But then I started to think

It shouldn't hurt me to be free
It's what I really need
To pull myself together
But if it's so good being free
Would you mind telling me
Why I don't know what to do with myself


Twilight- Vanessa Carlton
I was stained, with a role, in a day not my own
But as you walked into my life you showed what needed to be shown
And I always knew, what was right I just didn't know that I might
Peel away and choose to see with such a different sight

And I will never see the sky the same way and
I will learn to say good-bye to yesterday and
I will never cease to fly if held down and
I will always reach too high cause I've seen, cause I've seen, twilight


Effigy- Natalie Merchant
I'm an effigy
A parody of
Who I appear to be
Put your flaming torches under me


Extraordinary- Liz Phair
I am extraordinary, if you'd ever get to know me
I am extraordinary, I am just your ordinary
Average every day sane psycho
Supergoddess
Average every day sane psycho


World On Fire- Sarah McLachlan
The world's on fire and
It's more than I can handle
I'll tap into the water
(Try and bring my share)
I try to bring more
More than I can handle
(Bring it to the table)
Bring what I am able


The Good Kind- The Wreckers
Do you know I cry
Do you know I die
Do you know I cry
And it's not the good kind

You forced me to become strong
When I just craved being weak

And you think you know
And I would like to think so
But do you know that when you go
I fall apart


Stand Still, Look Pretty- The Wreckers
I want to paint my face
And pretend that I am someone else
Sometimes I get so fed up
I don't even want to look at myself

But people have problems that are worse than mine
I don't want you to think I'm complaining all the time
And I hate the way you look at me I have to say
I wish I could start over

I am slowly falling apart
I wish you'd take a walk in my shoes for a start
You might think it's easy being me
You just stand still, look pretty







The Glory Of Love- Bette Midler
You've got to give a little, take a little,
and let your poor heart break a little.
That's the story of, that's the glory of love.

You've got to laugh a little, cry a little,
until the clouds roll by a little.
That's the story of, that's the glory of love.

As long as there's the two of us,
we've got the world and all it's charms.
And when the world is through with us,
we've got each other's arms.


Who's To Say- Vanessa Carlton
Stand up straight
Do your trick
Turn on the stars
Jupiter shines so bright
When you're around they tell us slow down,
We're too young you need to grow
The speed's the key
And they don't know who we are

And who's to say that we're not good enough?
And who's to say that this is not our love?


A Sorta Fairytale- Tori Amos
on my way up north
up on the ventura
i pulled back the hood
and i was talking to you
and i knew then it would be
a life long thing
but i didn't know that we
we could break a silver lining

and i'm so sad
like a good book
i can't put this day back
a sorta fairytale
with you
a sorta fairytale
with you


Defying Gravity- Wicked Soundtrack

Something has changed within me
Something is not the same
I'm through with playing by
The rules of someone else's game
Too late for second-guessing
Too late to go back to sleep
It's time to trust my instincts
Close my eyes
And leap...

It's time to try defying gravity
I think I'll try defying gravity
And you can't pull me down


Linger- The Cranberries
I swore, I swore I would be true, and honey, so did you.
So why were you holding her hand? Is that the way we stand?
Were you lying all the time? Was it just a game to you?

But I'm in so deep. You know I'm such a fool for you.
You got me wrapped around your finger, ah, ha, ha.
Do you have to let it linger? Do you have to, do you have to,
Do you have to let it linger?


Gorgeous- Idina Menzel
In a perfect world, in another time
In a far off place we wouldn't need to justify
Everything we are
And all that we believe
We could finally be
Whoever we both want to be
And when we can't be heard,
And when we can't be seen
I will call you close and
You will reach for me.

When all of the beauty turns to pain
When all of the madness falls like rain
As long as we crash and we collide
We will be gorgeous, you and I.


Crystal- Stevie Nicks
Do you always trust your first initial feeling
Special knowledge holds truth bears believing
I turned around
And the water was closing all around
Like a glove
Like the love that had finally, finally found me
Then I knew
In the crystalline knowledge of you
Drove me thru the mountains
Thru the crystal-like clear water fountain
Drove me like a magnet
To the sea


That Girl- Alexz Johnson
You said you didn't need me (but you did)
You said you didn't want me (but you do)
It's kinda like a comedy
Well first you kiss me
Then you say we're through
I say you got some issuses (yeah, you do)
Some things you gotta work through (really do)
It's sorta like a talk show, no wait a freak show
When the freak is you

I'm the smoke from your fire
I'm that lie you can trust
I'm the chord on your guitar
I'm that girl you can't shut up
I'm that blood you might need
In your car when you speed
In that cigarette you breathe
You can't get rid of me


Don't Rain On My Parade- Barbra Streisand
Don't tell me not to live
just sit and putter,
Life's candy and the sun's
a ball of butter,
Don't bring around a cloud
to rain on my parade.
Don't tell me not to fly,
I've simply got to
If someone takes a spill
It's me and not you.
who told you you're allowed to rain on my parade?


My Heart Will Go One- Celine Dion
Every night in my dreams
I see you, I feel you,
That is how I know you go on

Far across the distance
And spaces between us
You have come to show you go on

Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you're here in my heart
And my heart will go on and on





Downloads
Puck Playlist || Quinn Playlist || Rachel Playlist
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic
    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 1 comment